Impak Visual

No... No... and no... please la mama abang tak minat la mama. 
.
.

Please Hasni, untuk endurance. Kadang-kadang apa yang kita tak minat, baik untuk kita. Ada hikmah dan kepentingan untuk kita gunakan di masa akan datang. Yang penting kita buat dulu dan kita cuba. 
.
.

Mama ingat tak penat ke? Cuba mama yang buat? 
.
.
Sekiranya mama, I will do it. Mama akan uji diri mama. Tapi sekiranya mama muda macam Hasni la... 

...................

3 tahun lepas, perbulanan ini pasti sama apabila saya beri peluang untuk Hasni masuk larian. Sekiranya dia menyertai pasti bukan ikhlas dari hati. 

Namun, walaupun begitu kedudukan lariannya bukanlah yang terakhir. Saya tahu dia boleh lakukannya. 

Kini umurnya semakin meningkat dan bertambah kematangannya. Larian di sekolah telah pun bermula. Saya gunakan teknik visual dan magnetism. Selain dari itu waking hypnosis sentiasa saya berikan padanya. 

Alhamdulillah. Saya sendiri tidak menyangka dia menang. Saya sangat gembira bukan kerana kemenangan itu. Tapi kerana dia telah mempelajari sesuatu dalam kehidupan dia. 

Dia juga telah memahami sesuatu dan tau apa yang dia perlukan, apa yang dia mahukan dan IMPIAN yang dia inginkan. Walau pun dia hanya tersenyum lebar sambil menunjukkan medalnya kepada saya tanpa bicara, namun seni itu sampai ke dalam hati saya. 

Semakin kita faham tentang IMPIAN yang hendak kita capai, pasti kita akan rasa dekat dengan IMPIAN tersebut. 

Buat anda semua, besarkanlah IMPIAN, semoga kerja keras anda akan terhasil.

Salam hidup cergas dari saya. 



#HypnoSport 
#RoadToChampion
#TheLegend

Comments

Popular posts from this blog

Papan Impian

Menulis Impian - Hypnosport